Oyun Sektörü 2014 ü Nasıl Kapattı

Oyun Sektörü 2014 ü Nasıl Kapattı

Paylaş

nttgame_globaltechmagazineOyun sektöründe Türkiye’nin henüz küçük fakat gelişmekte olduğunu söyleyen Global Online Oyun Yayıncı Kuruluşu NTT Game Türkiye ve Avrupa Operasyon Müdürü Serhan Kazar, Türkiye’nin henüz doyuma ulaşmamış bir Pazar olduğunu belirtti.

2014 yılı içerisinde NTT Game olarak yıllık hedeflerine ulaştıklarını belirten Kazar, 2014’te 1,5 milyonun üzerinde yeni üye kazandıklarını açıkladı. Kazar, ayrıca 2015 senesi içerisinde geçtiğimiz yıl içerisinde yakaladığımız başarıyı çok daha üst seviyelere çekmek için hız kesmeden çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi.

Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu TÜDOF’un hazırladığı rapora göre Türkiye’deki oyuncu sayısının yaklaşık 22 milyon olduğu açıklandı. Türkiye’nin oyun sektöründe henüz doyuma ulaşmadığını vurgulayan NTT Game Türkiye – Avrupa Operasyon Müdürü Serhan Kazar, “TÜDOF raporuna göre 2014 yılı için Türkiye’de dijital oyunlara harcanan paranın 400 Milyon doları bulduğu söyleniyor.  Bu açıdan baktığımızda Türkiye’nin henüz doyuma ulaşmamış bir Pazar olduğunu görüyoruz. Örneğin 50 milyon nüfüslu Güney Kore’de bu rakam 2.2 milyar dolar” dedi

Kazar, nüfüs ve pazar büyüklüklerini oranlarsak kişi başı oyunlara harcanan para şu şekilde; Dünyada 10,71 Dolar, Güney Kore’ de 44 Dolar, Türkiye ise 4 Dolar” dedi.

“8 Senelik bilgisayarlar ile oyun oynamaya çalışan oyuncular var”

Türkiye’deki oyun sektörünün diğer ülkeleri geriden takip etme nedenlerinin ekonomik koşullar ve altyapısal sorunlar olduğunu açıklayan Serhan Kazar, internet üzerinden iyi bir oyun deneyimi için istikrarlı bir internet altyapısı gerektiğinin de altını çiziyor. Sözlerine devam eden Serhan Kazar şunları söyledi; “Türkiye’de ping değerleri internet kullanımın yoğunluğuna göre değişmekte. Bu durum, sürekli veri alışverişi yaptığın oyun sunucuları ile iletişimde gecikmeye neden oluyor. Yayıncı ve geliştirici firmalar olarak çözüm; veri alışverişini düşürmek, bu durumda da güvenlik açıkları vermeye başlıyorsunuz. Bir diğer sorun oyuncuların kullandığı bilgisayarların yeni çıkan oyunları çalıştıramıyor olmaları. 8 senelik bilgisayarlar ile oyun oynamaya çalışan oyuncular var. Bu oyuncuların yeni çıkan oyunları bırakın, eski oyunları oynaması bile sorunlu olabiliyor. Bilgisayar donanımları, oyuncu ekipmanları ise Türkiye’de ortalama yüzde 30 daha pahalı. Tabii bunun yanında trendleri yakından takip eden, en yeni oyunları oynayan bir kesim de var.”

2014’te NTTGame Portalında 1.5 Milyon Yeni Hesap

NTT Game portalında 2014’te 1,5 milyon üzerinde hesap oluşturulduğunu belirten Serhan Kazar; “ NTT Game olarak ücretsiz oyunlar segmentinde iş yapıyoruz ve kendi segmentimizde büyük oyunculardan biriyiz” şeklinde konuştu.

2015 Büyüme Hedefimiz Yüzde 30

2014’ te sektörde büyüme beklentilerinin gerçekleştiğini belirten Serhan Kazar, 2015 büyüme hedefi için şöyle konuştu; “2015 senesine yeni oyunumuz Kingdom Online ile giriş yaptık ve yıl ortasında 3. oyunumuz Phantomers’ı açıyor olacağız.Hem oyuncu sayımız hem de gelirlerimizde 2015 senesi için büyüme hedefimiz yüzde 30.”

Phantomers, NTT Game’in E-Sport Oyunu Olacak

2015’e yeni oyunları Kingdom Online ve Phantomers ile giren NTT Game, yeni oyunlarıyla Türkiye oyun sektörüne damga vurmaya hazırlanıyor. Kingdom Online olarak sektördeki büyük bir boşluğu doldurmayı düşündüklerini söyleyen Kazar, Knight Online’dan sonra bir çok MMORPG Türkiye’ye geldi ve başarılı olamadı. Kingdom Online’ı Knight Online’dan sonraki Türkiye’nin 2. MMORPG efsanesi yapmak nihai hedefimiz. Phantomers ise NTT Game’in E-Sport oyunu olacak. Her konuda rakiplerinden üstün özellikler barındıran Phantomers’ı hem oyun oynamaktan keyif alanların, hem de profesyonel oyuncuların vazgeçilmezi yapmak hedefimiz” dedi.