Sanal Gerçeklik Yakalama Teknolojisi Artık Çok Daha Kolay

Sanal Gerçeklik Yakalama Teknolojisi Artık Çok Daha Kolay

Paylaş

autodesk_globaltechmagazineAutodesk, fiziki verileri yüksek çözünürlüklü üç boyutlu sanal ortama taşıyan Memento adlı çözümü ile sanal gerçeklik kavramına yepyeni bir boyut kazandırıyor. Bilgisayar destekli tasarım tecrübesi gerektirmemesi ve yeni eklenen kullanıcı dostu özellikleri ile öne çıkan Memento, ücretsiz beta sürümü ile gerçeklik yakalama teknolojisini geniş kitlelere ulaştırmayı hedefliyor. Gerçeklik yakalama teknolojisinin yaygınlaşması birçok sektörün gelişimini de beraberinde getirecek.

Üç boyutlu tasarım yazılımı şirketi Autodesk, resim veya tarama gibi herhangi bir gerçeklik yakalama verisini yüksek kaliteli üç boyutlu sanal modellere dönüştüren uçtan uca çözümü Memento’nun ücretsiz beta versiyonunu piyasaya sundu. Bina, yol ya da video oyunu gibi herhangi bir fiziksel ürün tasarlayıp üreten tüm sektörlerde, iş yapış şekillerini baştan aşağı değiştirecek olan gerçeklik yakalama teknolojileri; lazer tarayıcılar ya da dijital kameralar aracılığıyla fiziki obje ve uzam bilgilerini toplayıp 3D bilgiye dönüştürüyor. Autodesk, “her şey dahil” uygulaması sayesinde kullanıcılarına benzersiz bir kullanım kolaylığı sunan Memento çözümü ile, ilk bakışta karmaşık gelen bu yeni teknolojinin ne kadar kolay olabileceğini gösteriyor.

Daha etkin dijital kullanım, 3D yazıcı gibi fiziksel baskılama yöntemleri ve web tabanlı üç boyutlu interaktif deneyimlerde kullanılmak üzere temizlenebilen, tamir edilip zaman içinde kıyaslama yapılabilen Memento, iki milyarın üzerinde poligon işleyebiliyor. Bilgisayar destekli tasarım tecrübesi gerektirmeyen Autodesk Memento, sadece profesyonellere özel bir araç olmanın ötesine geçerek gerçeklik yakalama teknolojisinin geniş kitlelerce kullanılmasını hedefliyor. Gerçekliğin üç boyutlu modellere kolayca dönüştürülebilmesinin de birçok sektörün gelişimini beraberinde getirmesi bekleniyor:

* Medya ve eğlence sektörü: Görsel efekt sanatçıları ve oyun tasarımcıları Memento’yu kullanarak fiziksel objeleri kolayca film ve oyun yapımında kullanılabilen dijital modellere dönüştürebilir.
* Sanatçı ve heykeltıraşlar eserlerini online olarak tanıtmak veya başka bir malzeme ile ölçeklendirip yeniden üretmek için sanal gerçeklikle dijital kopyalar geliştirebilir.
* Müzeler koleksiyonlarının dijital arşivlerini oluşturup, web sitelerini ziyaret eden ziyaretçilere interaktif deneyimler sunabilir.
* Bilim adamları araştırmalarını genişletebilir; yeni şekillerde eğitim verebilir ve araştırma sonuçlarını kamuoyuna açıp halkı bilgilendirebilir.
* Sanat ve tarihi eser simsarları ürünlerinin üç boyutlu gerçekçi temsillerini yaratabilir ve daha geniş kitlelere online olarak sunabilir.
* Elişi ürün tasarlayıp üretenler, ürünlerini Amazon ve Etsy gibi online mecralarda daha etkin bir şekilde pazarlayabilir ve rekabet avantajı kazanabilir.
* Tasarımcılar yakalanan gerçeklikten esinlenip sıfırdan tasarımlar geliştirebilir ya da kişiye özel protez kılıfları üreten UNYQ gibi kişiselleştirilmiş ürünler yaratabilir.

Memento’nun beta sürümü ile kullanıcılar internet sitesi üzerinden öğretici içeriklere ve kullanım senaryolarına erişebilecek. Ayrıca, yakın gelecekte kullanıcılara üç boyutlu dijital modellerin görülüp paylaşılabileceği bir çevrimiçi kütüphane de sunulacak. Dijital sanatçıların sanal modellerin dokusunu daha iyi kontrol etmelerini sağlayan kameralarla FBX dosyalarını dışa aktarma, üç boyutlu alanda fotoğrafın kamera açılarını görüntüleme, daha dayanıklı fotoğraf işleme kapasitesi ve benzeri pek çok yeni özellik de kullanıcıların hizmetine sunulacak.

Beta kullanıcıları Memento’ya öncelikle Windows platformu üzerinden bulut tabanlı masaüstü uygulaması olarak erişebilecek. Yazılımın Apple OSX sürümü, yılın ilk çeyreğinin sonuna doğru çıkacak. Ardından internetten interaktif üç boyutlu yayın başlatılacak. Yazılımın beta sürümü http://memento.autodesk.com adresinden indirilebiliyor.